niedziela, 7 sierpnia 2011

Jak mam kochać?, powiedz, jak? Kiedy rani mnie mój brat

PRZYJAŹŃ- bliskie, serdeczne stosunki z kimś oparte na wzajemnej życzliwości, szczerości, zaufaniu, możności liczenia na kogoś w każdej okoliczności.
Słownik języka polskiego, t. III, red. prof. dr Szymczak Mieczysław, Warszawa 1988, s. 1039.

A teraz spójrzmy obiektywnie:
1. Czy nasze stosunki są bliskie? Raczej TAK.
2. Czy nasze stosunki są serdeczne? Raczej TAK.
3. Czy nasze stosunki są oparte na wzajemnej życzliwości? Raczej TAK.
4. Czy nasze stosunki są oparte na wzajemnej szczerości? NIE powiedziałabym.
5. Czy nasze stosunki są oparte na wzajemnym zaufaniu? NIE do końca.
6. Czy nasze stosunki są oparte na wzajemnej możności liczenia na siebie w każdej okoliczności? Na pewno NIE.

Podsumowując: TAK- 3 głosy, NIE- 3 głosy.
Uznaję jednak, że możliwość liczenia na kogoś w każdej sytuacji i wzajemne zaufanie i szczerość są ważniejsze niż bliskie i serdeczne stosunki.
Czyli nie jest moją przyjaciółką. Nie mogę nazwać przyjaciółką osoby, która pojawia się tylko kiedy to ona czegoś potrzebuje. Kiedy ja mam problem, kiedy ja sobie z czymś nie radzę, ona jest w pracy, jest zajęta, nie ma nawet czasu odpisać na głupiego smsa.

Jestem żałosna, że daję się tak wykorzystywać.

2 komentarze:

  1. nie mozesz dawac się wykorzystywać a raczej nie powinnaś, hmmm 3-3 to tak srednio ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. doszlas do bardzo madrych wnioskow

    OdpowiedzUsuń